RANCANGAN
PENGAJARAN HARIAN ( KONSTRUKTIVISME 1 )
Tarikh : 9 April 2012
Hari : Isnin
Masa : 7.45-8.45
Mata
Pelajaran : Bahasa Malaysia
Kelas : 1 Intelek (A)
Bil.
Pelajar : 30 orang
Tajuk : Menjaga Kebersihan
Objektif : Pada akhir pengajaran,
murid-murid dapat:
1. Mendengar dan mengecam perkataan
yang berkaitan dengan anggota badan dan bukan anggota badan.
2. Menyebut dan mengeja perkataan
yang mengandungi suku kata terbuka dan tertutup yang didengar dengan betul dan
tepat.
3. Mengeja dan membaca perkataan
yang mengandungi dua atau tiga suku kata dengan sebutan yang betul.
Pengetahuan
sedia ada: Murid-murid tahu cara menjaga kebersihan anggota badan.
Konsep : Membina konsep
cara menjaga kebersihan anggota badan.
Bahan : Gambar anggota
badan, kad perkataan, lembaran kerja, ICT.
Nilai : Menjaga
kebersihan anggota badan.
Kemahiran : FOKUS UTAMA
1.2.4
Mendengar, memahami, menyebut dan mengeja perkataan yang
mengandungi suku kata terbuka dan tertutup dengan betul dan tepat.
: FOKUS
SAMPINGAN
2.2.1 Membaca dan memahami perkataan yang mengandungi dua atau tiga suku
kata, diftong, vokal berganding, digraph,
konsonan bergabung dengan
sebutan yang betul.
Langkah
/ Masa
|
Isi
Pelajaran
|
Aktiviti
Pengajaran Pembelajaran
|
Catatan
|
|
Aktiviti
Guru
|
Aktiviti
Murid
|
|||
Set Induksi
( +5 minit )
|
Lagu
Anggota badan
|
Guru
memperdengarkan lagu melalui CD.
Guru menyanyikan
lagu.
Guru mengarahkan
murid-murid menyanyi dengan betul.
|
Murid mendengar
lagu dengan teliti.
Murid menyanyi
bersama guru.
Murid menyanyi
lagu anggota badan.
|
Kad lagu
Radio
CD
|
Perkembangan
Langkah 1
( +10 minit )
|
Tangan, dahi,
leher, mata,hidung,
kaki,mulut
|
Guru
memperkenalkan tajuk pelajaran.
Guru menamakan
anggota dengan menunjukkan gambar melalui LCD projektor.
|
Murid mendengar
dengan teliti.
Murid diminta
menyebut semula anggota badan selepas melihat tayangan secara kelas, kumpulan
dan individu.
|
ICT
|
Langkah 2
( +10 minit )
|
Leher, perut,
jari, telinga, tangan
|
Guru membimbing
murid menyebut perkataan yang mengandungi suku kata terbuka dan tertutup.
Guru mengarahkan
murid mengecam perkataan dan menyentuh bahagian badan masing-masing.
|
Murid mengikut
sebutan guru.
Murid mengecam
perkataan dan menyentuh bahagian anggota badan.
|
KBT
Mengumpul dan
mengelaskan
|
Langkah 3
( +15 minit )
|
Berus gigi,
sabun, syampu, ubat gigi
|
Guru mengarahkan
murid bercerita cara-cara menjaga kebersihan anggota badan.
Guru mengarahkan
murid mengeja dan membaca kad perkataan yang mengandungi suku kata terbuka
dan tertutup.
Guru mengarahkan
murid memadankan perkataan dengan gambar, mengeja dan membaca semula
perkataan yang telah disuaikan dengan sebutan yang betul.
|
Murid
menceritakan cara-cara menjaga kebersihan diri dan peralatan yang digunakan.
Murid mengeja
dan membaca kad perkataan yang ditunjukkan.
Murid memadankan
gambar dengan perkataan.
Murid mengeja
dan membaca perkataan yang disuaikan dengan sebutan yang betul.
|
Kad gambar
Kad perkataan
Nilai
Jaga kebersihan
diri
|
Langkah 4
( +15 minit )
|
Buku, meja,
pokok,burung.
kereta
|
Guru mengarahkan
seorang murid mengeja dan menyebut perkataan yang terdapat pada kad dan murid
lain akan mengulanginya.
|
Murid mengeja
dan menyebut perkataan secara individu.
|
Lembaran
Kerja 1
KBT
Klasifikasi
Hubung kait
|
Guru mengarahkan
murid menyebut perkataan yang terdapat pada kad dan mengasingkan kad-kad yang
menunjukkan anggota badan dan bukan anggota badan.
|
Murid
mengkelaskan perkataan yang menunjukkan anggota badan dan bukan anggota badan
pada lembaran kerja.
|
Lembaran
Kerja 2
|
||
Penutup
( +5 minit )
|
Mewarna
gambar manusia
|
Guru mengarahkan
murid mewarna gambar manusia dengan anggota badan yang lengkap.
Guru membuat
rumusan.
|
Murid mewarna
gambar.
Murid mendengar
rumusan guru mengenai kepentingan menjaga kebersihan anggota badan.
|
Lembaran
Kerja 3
|
Refleksi
: Secara keseluruhan, pelajar-pelajar dapat mengecam, menyebut, mengeja dan membaca
perkataan yang berkaitan dengan anggota badan.
RANCANGAN
PENGAJARAN HARIAN ( KONSTRUKTIVISME 2 )
Tarikh : 10 April 2012
Hari : Selasa
Masa : 6.45-7.45
Mata
Pelajaran : Bahasa Malaysia
Kelas : 1 Intelek (A)
Bil.
Pelajar : 30 orang
Tajuk : Rumah Saya Bersih
Objektif : Pada akhir pengajaran,
murid-murid dapat:
1. Membaca perkataan yang
mengandungi dua atau tiga suku kata dengan sebutan yang
betul.
2. Membaca dan menyatakan erti
perkataan dengan betul.
3. Menulis perkataan yang
mengandungi dua atau tiga suku kata dengan betul dengan
tulisan
yang kemas.
Pengetahuan
sedia ada: Murid-murid tahu cara menjaga kebersihan rumah.
Konsep : Membina konsep
cara menjaga kebersihan rumah.
Bahan : Petikan dalam bentuk ICT.
Nilai : Kesihatan,
kebersihan
Kemahiran : FOKUS UTAMA
2.2.1 Membaca dan memahami perkataan yang
mengandungi dua atau tiga suku
kata, diftong, vokal berganding, digraph, konsonan bergabung dengan
sebutan yang betul.
: FOKUS SAMPINGAN
3.2.4 Menulis perkataan yang
mengandungi dua atau tuga suku kata, diftong,
vokal
berganding, digraf dan konsonan bergabung dengan betul dan
tulisan
yang kemas.
Langkah / Masa
|
Isi Pelajaran
|
Aktiviti
Pengajaran Pembelajaran
|
Catatan
|
|
Aktiviti Guru
|
Aktiviti Murid
|
|||
Set Induksi
( +5 minit )
|
Menyambung garis putus-putus
untuk membentuk gambar rumah idaman.
|
Guru mengedarkan lembaran
kerja dan mengarahkan murid menyambung garis putus-putus di dalam gambar dari
A ke Z.
|
Murid menyambung garis
putus-putus mengikut urutan abjad..
|
Lembaran
Kerja 1
|
Perkembangan
Langkah 1
( +15 minit )
|
Petikan
|
Guru memperkenalkan tajuk
pelajaran.
Guru menunjukkan petikan
melalui LCD projector dan mengarahkan murid membaca secara kelas dan kumpulan.
Guru mengarahkan murid membaca
suku kata terbuka dan tertutup yang terdapat dalam petikan.
|
Murid mendengar dengan teliti.
Murid membaca petikan secara
kelas dan kumpulan.
Murid membaca secara individu.
|
ICT
KBT
Belajar cara belajar
-bacaan luncuran
-bacaan intensif
Lampiran 1
|
Langkah
2
(
+15 minit )
|
Petikan
Lap tingkap,
Menyapu sampah,
Mengutip sampah,
Membersihkan longkang
|
Guru mengarahkan murid bersoal
jawab mengenai petikan.
Guru menyenaraikan isi-isi
petikan yang penting dan mengarahkan murid membaca.
Guru mengarahkan murid
bercerita cara-cara mereka membantu ibu bapa menjaga kebersihan rumah
|
Murid bersoal jawab mengenai
petikan.
Murid membaca isi-isi penting
yang ditulis oleh guru secara individu.
|
Lampiran 1
Nilai
Bekerjasama
Ilmu
Sains
|
Langkah 3
( +20 minit )
|
Membaca perkataan
Sistem
Bahasa
-sinonim
|
Guru mengarahkan murid membaca
perkataan sinonim.
Guru mengarahkan murid
menyesuaikan makna perkataan .
Guru mengarahkan murid membaca
semula perkataan yang telah disuaikan.
|
Murid membaca perkataan
sinonim secara individu.
Murid menyesuaikan makna
perkataan di dalam lembaran kerja.
Murid membaca semula perkataan
yang telah disuaikan.
|
Lampiran 2
Lembaran kerja 2
|
Guru mengarahkan murid menulis
perkataan yang sesuai pada gambar.
Guru mengarahkan murid membaca
semula perkataan yang telah ditulis di dalam kotak.
|
Murid menulis perkataan yang
sesuai pada gambar.
Murid membaca semula perkataan
yang telah ditulis di dalam kotak secara individu.
|
Lembaran
Kerja 2
|
||
Penutup
( +5 minit )
|
Mewarna
gambar rumah.
|
Guru mengarahkan murid mewarna
rumah yang telah dibentuk melalui garis putus-putus.
Guru membuat rumusan.
|
Murid mewarna gambar.
Murid mendengar rumusan guru
mengenai kepentingan menjaga kebersihan anggota badan.
|
Lembaran
Kerja 3
|
Refleksi:
Secara keseluruhan, pelajar-pelajar dapat membaca perkataan yang mengandungi dua
atau tiga suku kata dengan sebutan yang betul.
RANCANGAN
PENGAJARAN HARIAN ( KONSTRUKTIVISME 3)
Tarikh : 11 April 2012
Hari : Rabu
Masa : 10.05 – 11.05
Mata
Pelajaran : Bahasa Malaysia
Kelas : 1 Intelek (a)
Bil.
Pelajar : 30 orang
Tajuk : Kelas Ceria
Objektif : Pada akhir pengajaran,
murid-murid dapat:
1. Menulis perkataan yang
mengandungi dua atau tiga suku kata dengan betul dengan
tulisan
yang betul dan kemas
2. Melafazkan pantun dua kerat
dengan intonasi yang betul.
3. Membaca baris-baris pantun
dengan lancar, sebutan yang jelas dan intonasi yang betul.
Pengetahuan
sedia ada: Murid-murid tahu cara menjaga kebersihan dan keceriaan kelas.
Konsep : Membina konsep
cara menjaga kebersihan dan keceriaan kelas.
Bahan : Kad gambar, kad pantun, ICT.
Nilai : Menjaga
kebersihan dan keceriaan kelas.
Kemahiran : FOKUS UTAMA
3.2.4 Menulis perkataan yang
mengandungi dua atau tiga suku kata, diftong,
vokal
berganding, digraph dan kosonan bergabung dengan betul dan tulisan
yang
kemas.
: FOKUS
SAMPINGAN
4.4.1
Melafazkan pantun dua kerat dengan intonasi yang betul secara didik hibur.
Langkah
/ Masa
|
Isi
Pelajaran
|
Aktiviti
Pengajaran Pembelajaran
|
Catatan
|
|
Aktiviti
Guru
|
Aktiviti
Murid
|
|||
Set Induksi
( +5 minit )
|
Lakonan
Menyapu,
Mengelap
tingkap,
Memadam papan
tulis
|
Guru memberikan
kad perkataan kepada murid, murid membaca dan melakonkan arahan berpandukan
kad.
|
Murid melakonkan
arahan di dalam kad, murid lain melihat dengan teliti dan meneka.
|
Kad
perkataan
|
Perkembangan
Langkah 1
( +10 minit )
|
Menyapu,
Mengelap tingkap
Memadam papan
tulis
|
Guru
memperkenalkan tajuk pelajaran.
Guru menayangkan
aktiviti murid semasa membersihkan dan menceriakan kelas.
|
Murid mendengar
dengan teliti.
Murid melihat
dengan teliti dan menyebut aktiviti yang dilakukan di dalam tayangan secara
individu.
|
ICT
|
Langkah 2
( +10 minit )
|
Guru membimbing
murid menyebut perkataan yang mengandungi suku kata terbuka dan tertutup.
Guru mengarahkan
murid menulis perkataan yang mengandungi suku kata terbuka dan tertutup
melalui tayangan.
|
Murid mengikut
sebutan guru.
Murid menulis
perkataan yang mengandungi suku kata terbuka dan tertutup
|
KBT
Mengumpul dan
mengelaskan
ICT
|
Langkah 3
( +15 minit )
|
Menyapu,
Mengelap tingkap
Memadam papan
tulis
|
Guru menunjukkan
kad gambar dan mengarahkan murid menulis aktiviti yang dilakukan berdasarkan
gambar.
Guru mengarahkan
murid menyebut semula perkataan yang telah ditulis.
|
Murid menulis
aktiviti yang ditunjukkan di dalam gambar.
Murid menyebut
perkataan yang telah ditulis dengan betul.
|
Kad gambar
Kad perkataan
Nilai
Jaga kebersihan
kelas
|
Langkah 4
( +15 minit )
|
Pantun dua kerat
|
Guru menayangkan
dan memperdengarkan bacaan pantun dua kerat yang berkaitan dengan kebersihan dan keceriaan kelas.
|
Murid melihat
dan mendengar dengan teliti.
|
ICt
KBT
Klasifikasi
Hubung kait
|
Guru mengarahkan
murid membaca pantun dua kerat dengan sebutan dan intonasi yang betul.
|
Murid membaca
pantun dua kerat dengan sebutan dan intonasi yang betul secara individu.
|
ICT
|
||
Penutup
( +5 minit )
|
Pantun dua kerat
|
Guru mengarahkan
murid membaca pantun secara kelas.
Guru membuat
rumusan.
|
Murid membaca
pantun dua kerat secara kelas.
Murid mendengar
rumusan guru.
|
ICT
|
Refleksi:
Secara keseluruhan, pelajar-pelajar dapat menulis perkataan yang mengandungi
dua atau tiga suku kata dengan dengan tulisan yang betul dan kemas.
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN ( OBJEKTIVISME 1 )
Tarikh : 9
April 2012
Hari :
Isnin
Masa :
7.45-8.45
Mata Pelajaran : Bahasa
Malaysia
Kelas : 1 Intelek (A)
Bil. Pelajar : 30
orang
Tajuk :
Menjaga Kebersihan
Objektif :
Pada akhir pengajaran, murid-murid dapat:
1. Mendengar dan
mengecam perkataan yang berkaitan dengan anggota badan dan bukan anggota badan.
2. Menyebut dan
mengeja perkataan yang mengandungi suku kata terbuka dan tertutup yang didengar
dengan betul dan tepat.
3. Mengeja dan
membaca perkataan yang mengandungi dua atau tiga suku kata dengan sebutan yang
betul.
Pengetahuan sedia ada: Murid-murid tahu cara menjaga kebersihan
anggota badan.
Konsep
: Membina konsep cara menjaga kebersihan anggota badan.
Bahan
: Gambar anggota badan, kad perkataan, lembaran kerja, ICT.
Nilai : Menjaga
kebersihan anggota badan.
Kemahiran
: FOKUS UTAMA
1.2.4
Mendengar, memahami, menyebut dan mengeja perkataan yang
mengandungi suku kata
terbuka dan tertutup dengan betul dan tepat.
: FOKUS
SAMPINGAN
2.2.1 Membaca dan memahami perkataan yang mengandungi dua atau tiga suku
kata, diftong, vokal berganding, digraph, konsonan bergabung dengan
sebutan yang betul.
Langkah / Masa
|
Isi pelajaran
|
Aktiviti Pengajaran
dan Pembelajaran
|
Catatan
|
Set Induksi
( +5 minit )
|
Lagu
Anggota badan
|
Guru memperdengarkan lagu melalui CD.
Guru menyanyi bersama murid.
|
Kad Lagu
Radio
CD
|
Langkah 1
( +10 minit )
|
Tangan, dahi, mata, leher, hidung, mulut, kaki
|
Guru memperkenalkan tajuk pelajaran.
Guru menamakan anggota badan dengan menunjukkan gambar melalui
LCD projector.
|
ICT
|
Langkah 2
( +10 minit )
|
Leher, perut, jari, telinga, tangan
|
Guru menyebut perkataan
yang mengandungi suku kata terbuka dan tertutup.
Guru membimbing murid mengecam perkataan dan menyentuh
bahagian badan masing-masing
|
KBT
Mengumpul dan mengelaskan
|
Langkah 3
( +15 minit )
|
Berus gigi, sabun, syampu, ubat gigi
|
Guru menerangkan cara-cara menjaga kebersihan anggota badan.
Guru mengeja dan membaca kad perkataan yang mengandungi suku
kata terbuka dan tertutup.
Guru memadankan memadankan gambar, mengeja dan membaca semula
perkataan yang telah disuaikan.
|
Kad gambar
Kad perkataan
Nilai
Jaga kebersihan diri
|
Langkah 4
( +15 minit )
|
Buku, meja, pokok, burung, kereta
|
Guru mengeja dan menyebut perkatan yang terdapat pada kad dan
mengarahkan murid mengulanginya.
|
Guru menyebut perkataan yang terdapat pada kad dan
mengasingkan kad-kad yang menunjukkan anggota badan dan bukan anggota badan
|
|||
Penutup
( +5 minit )
|
Mewarna anggota badan
|
Guru mengarahkan murid mewarna gambar anggota badan manusia.
Guru membuat rumusan.
|
Lembaran kerja 1
|
Refleksi: Secara keseluruhan, pelajar-pelajar dapat mengecam,
menyebut, mengeja dan membaca perkataan yang berkaitan dengan anggota badan.
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN ( OBJEKTIVISME 2 )
Tarikh : 10 April 2012
Hari :
Selasa
Masa :
6.45-7.45
Mata Pelajaran : Bahasa
Malaysia
Kelas : 1
Intelek (A)
Bil. Pelajar : 30
orang
Tajuk :
Rumah Saya Bersih
Objektif : Pada akhir pengajaran, murid-murid dapat:
1. Membaca perkataan
yang mengandungi dua atau tiga suku kata dengan sebutan yang
betul.
2. Membaca dan
menyatakan erti perkataan dengan betul.
3. Menulis perkataan
yang mengandungi dua atau tiga suku kata dengan betul dengan
tulisan yang kemas.
Pengetahuan sedia ada: Murid-murid tahu cara menjaga kebersihan
rumah.
Konsep
: Membina konsep cara menjaga kebersihan rumah.
Bahan
: Petikan dalam bentuk ICT.
Nilai : Kesihatan,
kebersihan
Kemahiran
: FOKUS UTAMA
2.2.1
Membaca dan memahami perkataan yang mengandungi dua atau tiga suku
kata, diftong, vokal berganding,
digraph, konsonan bergabung dengan
sebutan yang betul.
: FOKUS
SAMPINGAN
3.2.4 Menulis perkataan
yang mengandungi dua atau tuga suku kata, diftong,
vokal berganding, digraf dan konsonan bergabung dengan betul dan
tulisan yang kemas.
Langkah / Masa
|
Isi pelajaran
|
Aktiviti
Pengajaran dan Pembelajaran
|
Catatan
|
Set Induksi
( +5 minit )
|
Menyambung garis putus-putus untuk membentuk gambar rumah
idaman.
|
Guru mengedarkan lembaran kerja dan mengarahkan murid untuk
mengikut cara menyambung garis putus-putus untuk membentuk objek
|
Lembaran kerja 1
|
Langkah 1
( +15 minit )
|
Petikan
|
Guru memperkenalkan tajuk pelajaran.
Guru menunjukkan petikan melalui LCD projector dan membimbing
murid membaca secara, individu, kumpulan dan kelas.
Guru menyebut, mengeja dan membaca suku kata terbuka dan
tertutup yang ada di dalam petikan
|
ICT
KBT
Belajar cara belajar
-bacaan luncuran
-bacaan intensif
|
Langkah 2
( +15 minit )
|
Petikan
Lap tingkap, menyapu sampah, mengutip sampah, membersihkan
longkang
|
Guru menerangkan cara-cara menjaga kebersihan rumah.
Guru menyenaraikan dan membaca isi-isi penting yang terdapat
dalam petikan.
Guru bercerita tentang cara-cara dan faedah tinggal di rumah
yang bersih.
|
Lampiran 1
Nilai
Bekerjasama
Ilmu
Sains
|
Langkah 3
( +20 minit )
|
Membaca perkataan
Sistem bahasa
-sinonim
|
Guru membaca perkataan yang mempunyai makna sinonim.
Guru menyesuaikan makna perkataan
Guru membaca semula perkataan yang telah disuaikan.
Guru mengarahkan murid menulis perkataan yang sesuai pada
gambar.
Guru membimbing murid membaca semula perkataan yang ditulis di
dalam kotak
|
Lampiran 2
Sinonim
|
Penutup
( +5 minit )
|
Mewarna gambar rumah.
|
Guru mengarahkan murid mewarna gambar rumah
Guru membuat rumusan.
|
Lembaran kerja 2
|
Refleksi: Secara keseluruhan, pelajar-pelajar dapat membaca dan
memahami dua atau tiga suku kata perkatan dengan betul.
RANCANGAN PENGAJARAN HARIAN ( OBJEKTIVISME 3)
Tarikh : 11
April 2012
Hari :
Rabu
Masa :
10.05 – 11.05
Mata Pelajaran : Bahasa
Malaysia
Kelas : 1
Intelek (a)
Bil. Pelajar : 30
orang
Tajuk :
Kelas Ceria
Objektif :
Pada akhir pengajaran, murid-murid dapat:
2. Menulis perkataan
yang mengandungi dua atau tiga suku kata dengan betul dengan
tulisan yang betul dan kemas
2. Melafazkan
pantun dua kerat dengan intonasi yang betul.
3. Membaca
baris-baris pantun dengan lancar, sebutan yang jelas dan intonasi yang betul.
Pengetahuan sedia ada: Murid-murid tahu cara menjaga kebersihan
dan keceriaan kelas.
Konsep
: Membina konsep cara menjaga kebersihan dan keceriaan kelas.
Bahan
: Kad gambar, kad pantun, ICT.
Nilai : Menjaga
kebersihan dan keceriaan kelas.
Kemahiran
: FOKUS UTAMA
3.2.5 Menulis perkataan
yang mengandungi dua atau tiga suku kata, diftong,
vokal berganding, digraph dan kosonan bergabung dengan betul dan
tulisan
yang kemas.
: FOKUS
SAMPINGAN
4.4.1
Melafazkan pantun dua kerat dengan intonasi yang betul secara didik hibur.
Langkah / Masa
|
Isi pelajaran
|
Aktiviti
Pengajaran dan Pembelajaran
|
Catatan
|
Set Induksi
( +5 minit )
|
Lakonan
Menyapu, mengelap tingkap, memadam papan tulis
|
Guru melakonkan watak berdasarkan kad perkataan, murid meneka
lakonan tersebut.
|
Kad perkataan
|
Langkah 1
( +15 minit )
|
Menyapu, mengelap tingkap, memadam papan tulis, menyusun meja
dan kerusi
|
Guru memperkenalkan tajuk pelajaran.
Guru menayangkan aktiviti murid semasa membersihkan dan menceriakan
kelas.
Guru menyebut aktiviti yang terdapat dalam tayangan.
|
ICT
|
Langkah 2
( +10 minit )
|
Guru membimbing murid menyebut perkataan yang mengandungi suku
kata terbuka dan tertutup.
Guru mengarahkan murid menulis suku kata terbuka dan tertutup
melalui tayangan.
|
KBT
Mengumpul dan mengelaskan
ICT
|
|
Langkah 3
( +15 minit )
|
Menyapu, mengelap tingkap, memadam papan tulis, menyusun meja
dan kerusi
|
Guru menunjukkan gambar dan mengarahkan murid menulis aktiviti
berdasarkan gambar.
Guru membimbing murid menyebut perkataan yang telah ditulis.
|
Kad gambar
Kad perkataan
Nilai
Jaga kebersihan kelas
|
Langkah
4
(
+15 minit )
|
Pantun
dua kerat
|
Guru
menayangkan dan memperdengarkan bacaan pantun dua kerat yang berkaitan dengan
kebersihan dan keceriaan kelas.
Guru
membaca pantun dua kerat dengan sebutan yang betul dan intonasi yang jelas.
|
ICT
KBT
Klasifikasi
Hubungkait
|
Penutup
(
+5 minit )
|
Pantun
dua kerat
|
Guru
membaca pantun dua kerat dan meminta murid mengulanginya secara kelas.
Guru
membuat rumusan.
|
ICT
|
Refleksi: Secara keseluruhan, pelajar-pelajar dapat
menulis dua atau tiga suku kata perkataan dengan tulisan yang betul dan kemas.
Thanks , kerana blog ini banyak memberi panduan kepada saya .
BalasPadamTQ, Husna Qalesya
PadamCongratulation, blog ini bermanfaat
BalasPadamTQ, cikgu glamer
PadamAs Salam, banyak yang saya dapat dari blok cikgu ni, tahniah & TQ
BalasPadamWalaikumslm..TQ cikgu
Padam